1-Uluslar arası öğrencilerin üniversitenize kabulü nasıl gerçekleşir? Giriş koşulları nelerdir?
İnternet sayfamızdaki Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı “Yurtdışından Öğrenci Kabul Yönergesi” nde yer alan koşulları sağlayan öğrencilerin başvuruları değerlendirilmeye alınır. Aday öğrenciler başvurularını lise diplomaları ve mezuniyet notları ile web sayfamızda ilanımız üzerinden online olarak yapabilmektedir. Bu notlara göre yerleştirmeler yapılarak; sonuçlar internet sitesinden duyurulur.
2-Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi uluslararası öğrenci başvuruları ne zaman başlıyor?
Üniversitemiz internet sayfasından (www.ksu.edu.tr) başvuru tarihi Haziran ayı ortalarına doğru ilan edilir.
3-Üniversitenizde YÖS sınavı zorunluluğu var mıdır?
İstanbul Üniversitesi tarafından yapılan İÜYÖS sınavı üniversitemize giriş puanınızın %40'ını oluşturacaktır.
4-Türkiye’deki diğer Üniversitelerin düzenlediği YÖS sınavıyla başvuru yapabilir miyim?
Üniversitemiz tarafından henüz YÖS sınavı yapılmamaktadır. Yalnızca İstanbul Üniversitesi tarafından yapılan YÖS sınavı Üniversitemize yabancı uyruklu öğrenci alımı kapsamında kabul edilmektedir.
5-Başvuru sırasında istenen belgeler nelerdir?
a) Lise diplomasının aslı.
b) Lise diplomasının Türkçe çevirisi.
c) Not dökümü (Transkript)
d) Not dökümü Türkçe çevirisi (Transkript)
e) Lise Diploma Denklik Belgesi (Milli Eğitim Müdürlüklerinden alınan belge)
f) Pasaport aslı ve Türkçe çevirisi yoksa “Yabancı Tanıtma Kartı”.
g) Eğer varsa İÜYÖS belgesi.
6-Programların öğrenim süresi nedir?
Ön lisans 2 yıl
Lisans 4 yıl
Yüksek Lisans 2 yıl
Doktora 4 yıl
7-Eğitim-Öğretim diliniz nedir?
Eğitim dili Türkçedir.
8-Yıllık öğrenim ücreti ne kadardır?
Güncellenmektedir......
9-Suriye uyruklu öğrenciler öğrenim ücreti (Harç) ödeyecekler mi?
Suriye uyruklu öğrencilerimizden I.Öğretim öğrencileri harçsız olarak öğrenimlerine devam etmekte iken II. öğretim öğrencileri ise Türk öğrencilerin ödediği miktarda harç ödemektedir.
10-Üniversitenizde TÖMER var mıdır?
Türkçe okuma yazma bilmeyen öğrencilerimiz için TÖMER merkezi kurularak eğitimlere başlamıştır. TÖMER’den en az B2 düzeyinde belge alan öğrencilerimiz eğitimlerine başlayabilmektedirler.
11-Üniversitenizde Suriye uyruklu öğrenciler için yatay geçiş imkanı var mıdır?
Suriye ve Mısır uyruklu öğrenciler için eğitimlerine kaldıkları yerden devam etme (Yatay Geçiş) hakkı devletimiz tarafından verilmiştir. Bu öğrencilerimiz okudukları yılların transkript belgeleri ile Yurt dışı öğrenci ofisimize başvurduktan sonra ilgili Fakülte Yüksekokul ve MYO’ lar tarafından uygun görülmesi halinde öğrenimlerine Üniversitemizde devam etmektedirler
12- Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, uluslararası öğrencilerin vize işlemlerinde destek sağlıyor mu?
Uluslararası Öğrenci Ofisi yerleştirmelerden sonra kabul mektubu düzenler ve başvuru formunda belirttiğiniz adrese gönderir. Kabul mektubuyla öğrenim vizesi almanız beklenmektedir.
13-Uluslar arası Öğrenciler Yurtlara başvurabilirler mi? Başvuru şartları nelerdir?
İkameti İlimizde bulunmayan öğrencilerimizin Kredi Yurtlar Kurumu yurtlarında barınma olanakları vardır. Bunun sağlanması için daha önceki yıllarda Kredi Yurtlar Kurumunda kalma olanakları yoktu. Ancak devletimiz yabancı uyruklu öğrencilerimizin Kredi Yurtlar Kurumunda barınma imkanı sağlamaktadır. Öğrencilerimiz başvurularını doğrudan Kredi Yurtlar il müdürlüklerine yapmaları gerekmektedir. Üniversitemiz Avşar Yerleşkesinde Kız Yurdu, Ferhuş Yerleşkesinde erkek öğrencilerimize barınma imkanı sağlanmaktadır. Ayrıca ilimizde bulunan birçok özel yurtta barınma imkanları vardır.
14-Uluslar arası öğrenciler değişim programından yararlanabiliyorlar mı? Kimler başvurabilir?
Evet, uluslar arası öğrenciler Erasmus programından yararlanabilirler. Detaylı bilgilere www.abofisi.ksu.edu.tr web sayfasından ulaşabilirsiniz.
17- İkamet Tezkeresi nedir? Nasıl alınır?
Türkiye'de yasal olarak ikamet edildiğini gösteren belgedir. Türkiye'de öğrenim görecek tüm yabancı uyruklu öğrenciler bu belgeyi almak zorundadırlar. İkamet Tezkeresi, öğrenim görülen şehrin İl Emniyet Müdürlüğü'nden temin edilir. Yurtdışı temsilciliklerimizden alınan öğrenim amaçlı vizeyle birlikte, Türkiye'ye giriş yapılan tarihten itibaren 1 ay içinde, öğrenim görülen şehrin İl Emniyet Müdürlüğü'ne müracaat edilir. İkamet Tezkeresi alınmadığı takdirde cezaî uygulamalarla karşılaşılır. Öğrenciler kayıt olduktan sonra öğrenci belgeleri ile birlikte “Yabancı Uyruklu Kimlik Numarası” almak üzere Göç İdaresi İl Müdürlüğüne başvurarak ikamet işlemlerini başlatmaktadırlar. Bununla ilgili Üniversite olarak her türlü kurumlararası görüşmeyi yapmaktayız. Destek sağlamaktayız.
18- Genel Sağlık Sigortası nedir?
Yabancı uyruklu öğrencilerin, Türkiye vatandaşları gibi, Türkiye'deki genel sağlık hizmetlerinden yararlanmasını sağlayan sigortadır. Bu yıl itibariyle Genel Sağlık Sigortası zorunluluğu getirilmiştir. Aylık 55 TL harç yatırmak koşulu ile sağlık hizmetlerinden faydalanabilir. Eğer bu sigorta yapılmamış ise “Özel Sağlık Sigortası” yapılabilir.
19-Türkiye’deki öğrenimim süresince çalışabilir miyim?
Türk vatandaşı olmayanların öğrenci olsalar dahi Türkiye’de çalışmalarına izin verilmez.
20-Burs imkanları var mıdır? Nasıl?
Başbakanlık tarafından yabancı uyruklu öğrencilere yönelik “Türkiye Bursları” adı altında burs verilmektedir.
21-TÖMER öğrencileri için ikamet izni ne kadar süre ile verilmektedir.
TÖMER öğrencileri için 1 yıl süreyle kısa dönem ikamet izni verilmektedir. Gerekli öğrencilik belgesini Üniversitemiz TÖMER Merkezinden alabilmektedirler
22-Kampüslere ulaşım nasıl sağlanmaktadır?
Üniversitemizin yerleşkelerine ulaşım sorunu bulunmamaktadır. Büyükşehir Belediyesiyle işbirliğine girerek yabancı uyruklu öğrencilerimiz bilgilerini vererek şehiriçi ulaşım kartı almalarını sağlamaktadır.